Miskleun

Crematie in de openlucht

0
52
De boodschap van de Makro was duidelijk. De advertentie op Facebook kwam echter bij de verkeerde terecht. (Illustratie via Facebook)
De boodschap van de Makro was duidelijk. De advertentie op Facebook kwam echter bij de verkeerde terecht. (Illustratie via Facebook)

Ik maak voor mijn website veel gebruik van Facebook. Ik wil toch zoveel mogelijk mensen laten weten wat ik gezond eten vind. Maar er is ook veel commentaar op Facebook. Vooral in verband met de privacy. Gelukkig weet Facebook niet altijd alles even goed.

Als je veel op Facebook zit, dan weet het techbedrijf waar je interesses liggen. Voor mijn Facebook account van ‘Ik eet gezond’ is dat voornamelijk veganistisch koken, tuinieren in de moestuin en het inventariseren en in beeld brengen van de beestjes in onze moestuin.

In de war
Misschien brengt dat laatste Facebook een beetje in de war. Want onlangs kreeg ik op mijn tijdlijn een advertentie van de Makro te zien. Er lag een grote kip op een barbecue. Nou houd ik helemaal niet van barbecueën en ik zou ook niet weten wanneer ik dit voor het laatst heb gedaan. Misschien is dat ook wel de aanleiding voor Facebook. Om mij over de streep te trekken om weer het houtskool te laten gloeien. Ik heb er echter nog steeds niets mee. Of zoals een vegetarische buurman ooit zei: ‘Ik vind het maar één grote crematie in de openlucht’. En daarmee had hij alles gezegd.

Mij zie je dus niet bij de Makro. Facebook heeft het gelukkig ook wel eens mis. Maar ik moest wel bijna kokhalzen toen ik die arme kip daar op die big green egg zag liggen.

Reageer op dit bericht

Please enter your comment!
Please enter your name here